۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور:

پرداخت تسهیلات به افراد دارای مهارت باعث ایجاد اشتغال می شود

پرداخت تسهیلات به افراد دارای مهارت باعث ایجاد اشتغال می شود

سنندج - رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: پرداخت تسهیلات به افراد دارای مهارت های مختلف بهترین فرصت در راستای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی ظهر امروز در دیدار با ماموستا فائق رستمی امام جمعه سنندج، بیان کرد: تنها راه کاهش بیکاری و افزایش اشتغال توجه به مهارت‌آموزی، توانمندی فردی و تقویت ارزش‌هایی است که با خلق کار مهارت را ترویج کند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب تاکید بر کسب دانش بوده و در این مسیر کسب مدرک هم رقابتی شد و هرکس خود را موظف به رسیدن به مدارج دانشگاهی می‌دانست تا در جامعه موقعیتی به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه میل به کار یدی و کارگاهی و تولیدی را تقویت نکردیم، افزود: یکی از کاستی‌ها و عدم ترویج مهارت آموزی بوده و نیاز امروز برای برون رفت از بیکاری که همه هم بر دولت متمرکز شده است همین مهارت آموزی است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: محصول این نگاه و عدم توجه به مهارت آموزی، موجب شده امروز با بیشترین بیکار فارغ‌التحصیل دانشگاهی مواجه شویم.

وی بیان کرد: در سفرهای استانی مستمر تلاش کرده‌ایم ارتباط با گروه‌های مرجع و کسانی که بر جامعه تاثیر دارند را برای تقویت نگاه جامعه به کار و بهره جستن از پتانسیل فردی و استعداد برای کسب فرصت‌های تاثیرگذار بهره بگیریم.

هاشمی گفت: بیش از ۶٠٠ مرکز و بیش از ۵,۴۰۰ کارگاه در کشور داریم که در خدمت جامعه جویای کار است و به همین دلیل یکی از اولویت‌های ما تقویت مهارت آموزی در سراسر کشور است.

وی با تاکید بر ضرورت ترغیب جامعه به مهارت آموزی و اجماع گروه‌های مرجع، اظهار داشت: باید برنامه‌ریزی کنیم در ۱۰ سال آینده به چه مشاغل و مهارت‌هایی نیاز داریم و از حداقل منابع حداکثر فرصت را ببریم.

وی اضافه کرد: با تعامل با بزرگان کشور در تلاش هستیم تا ارزش مدرک مهارت را با مدارک دیگر همسان‌سازی کنیم و در این مسیر نیاز است مورد حمایت جدی مسئولان استانی قرار گرفته شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: برنامه‌ریزی ما این است که به هر فرد بدون مهارت تسهیلات داده نشود، بلکه به کسی که بتواند با پشتوانه مهارت اشتغالزایی کند این تسهیلات تعلق گیرد.

کد خبر 5009062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha